Перейти до основного вмісту

"Гойда, грати у космонавтів!"



"Гойда,  грати у космонавтів!"

Концепція художника про сонячну систему Землі


Діти, починаючи з пелюшок, вже прагнуть дізнаватися цей світ і пізнавати все нове для них і незвідане. Вони сприймають інформацію на всіх рівнях сприйняття, з самого початку це тактильний шлях, потім сильніше розвивається слух і зір. Таким чином, дитині треба все побачити, почути і помацати, а в деяких випадках ще й спробувати на смак. У дошкільному віці дітям властива безмежна тяга до нових знань. Якщо це не припиняти, а навпаки, розвивати і підтримувати, то дитина з віком перетвориться в розвинену, гармонійну і непересічну особистість.
Саме з цього, вже в дошкільному віці необхідно давати дітям якомога більше інформації не тільки про те, що вони бачать і можуть торкнутися, але і про те, що існує у всесвіті, розповідати їм про закони всесвіту і різні явища. У зв'язку з п'ятдесятиліттям з дня першого польоту людини в космос я вирішила провести день космонавтики в дитячому саду. Це значно розширить кругозір дітей і збагатить їх новими знаннями про незвіданому. Практично всі діти схильні фантазувати і придумувати власні світи, тому їм завжди цікаво дізнатися про існування інших планет, крім Землі, і про таємниці які вони приховують.
Зараз ви станете свідками космічної подорожі. І нехай це не справжній космічний політ, але ж, можливо, наші сьогоднішні "космонавти" через 10-15 років поведуть кораблі до інших планет або будуть створювати ці кораблі.
Мета: розширити і закріпити уявлення дітей про космос, космонавтів; розвивати словник по даній темі.
завдання:
  • розвивати плавність і виразність мови, мовний слух і мовну пам'ять;
  • розвивати увагу, уміння орієнтуватися в просторі;
  • розвивати емоційність і виразність невербальних засобів спілкування;
  • розвивати творчі здібності;
  • виховувати почуття патріотизму; любов і повагу до героїв нашої країни.
результат:
  • Зацікавленість дітей темою про космос, прояв їх пізнавальної активності: разом з батьками знаходять інформацію по темі, розповідають і діляться своїми знаннями з іншими дітьми в дитячому саду.
  • Ініціативне конструювання дітьми з будівельного матеріалу, конструктора, паперу ракет за своїм уявленням, прояв творчості і детальності в роботі.
Обладнання: макет ракети, демонстраційний матеріал на тему "Космос", предмети для гри "Збираємося в політ", набори геометричних фігур за кількістю дітей для гри «Побудуй ракету», зірочки, вирізані з картону для гри "Склади слово", слайди, фонограма шуму космічного корабля, глобус, клей, паперові серветки, ватман, маркери.
Попередня робота: розучування віршів про космос, читання художньої літератури: «Посланець Землі» С. Михалков, «Я виходжу в космос» А. Леонов; розгляд ілюстрацій про космос; розучування пісні «Сонечко»; розучування гри «Зірочки».
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Оргмомент
- Хлопці, подивіться, які картинки виставлені на дошці. Чому я їх поставила? (12 квітня - день космонавтики). У цей день в 1961 році Ю.А. Гагарін здійснив
перший космічний політ. Додаток ).
З того часу багато хлопчики й дівчатка мріють стати космонавтами.
- Підніміть руки, хто з вас хоче полетіти в космос?
1 дитина.
Космонавтом хочеш стати -
Повинен багато-багато знати.
Будь-космічний маршрут
Відкрито для тих, хто любить працю.
2 дитина.
Щоб ракетою управляти,
Потрібно сміливим, сильним стати,
Слабких в космос не беруть -
Адже політ нелегку працю.
2. Розвиток дрібної моторики. Гра «Побудуй ракету»
- А давайте-ка, хлопці,
Пограємо в космонавтів.
У космос з вами полетимо!
Збираємося в політ,
Будуємо новий зореліт.
- Давайте викладемо з геометричних фігур ракету, ось вам зразки. (Діти з набору геометричних фігур складають ракету по даному зразку).
3. Гра на увагу «Збираємося в політ»
- Зореліт ми змайстрували,
А багаж зібрати забули.
- На космічному кораблі немає нічого зайвого, випадкового. Тому ми візьмемо тільки ті речі, які потрібні під час космічної подорожі. Я буду показувати різні предмети, а ви повинні плескати в долоні, якщо цей предмет стане в нагоді в подорожі і топати, якщо він не потрібен - кисневий балон, подушка, аптечка, ополоник, зоряна карта, шуба, ліхтарик.
4. Пальчикова гра «Наперсток»
- Все зібрано. Але подивіться на себе, чи можна в нашому одязі відправитися в космос?
- Чому? Що нам потрібно? (Скафандри). Зшиємо спеціальні костюми космонавтів - скафандри.
- Шиє голка, шиє голка Ліва долоня розкрита, в правій руці -
Пальцю боляче, пальцю уїдливо. уявна голка.
А наперсток в ту ж мить Голка «шиє» і зачіпає кінчики пальців.
До хлопців на пальчик Діти ніби надягають наперсток на палець.
Стриб!
Каже голці: «Шиють».
- Шей,
А колотися ти не смій! Загрожують пальцем.
5. Фонопедический вправу «Ракета»
Наш екіпаж до польоту готовий. Увага, займіть свої місця.
Перевіримо, чи всі системи космічного корабля працюють.
- пристебнули ремені -
- Перевіряємо паливо. Вимовляють «ш-ш-ш ...».
- Відкриваємо і закриваємо люки. Роблять glissando на звук (а).
- Перевіряємо радіо - Вимовляють короткі і довгі звуки (у).
- Включаємо мотор. Вимовляють звук (р) і обертають кулачками.
6. Вправа на координацію мови та руху «Політ»
- 5, 4, 3, 2, 1! Піднімають руки ривками через сторони.
Ось ми в космос летимо! З'єднують руки в «замок».
Ми злітаємо високо, Біжать по колу.
Мчить ракета швидко.
Полетимо ми далеко
До зірочкам променистим.
Навколо зірок ми облетіли, Крутяться.
Вийти до зірок захотіли.
В невагомості пливемо Ходять, роблячи плавні рухи руками.
Поруч з нашим кораблем.
Знову далі летимо, Сідають на свої місця.
В ілюмінатори дивимося.
7. Аплікація "Сонечко"
- Ми наближаємося до дивовижної різнобарвною планеті. Подивіться, яка вона. (Слайд)
Готуйтеся до посадки. (Звучить фонограма шуму космічного корабля.)
- Ця планета Квітів. Давайте ближче розглянемо її. На цій планеті квіти росли під блакитним сонцем. Покажемо квітам, що нашу планету висвітлює наше золоте сонечко. Для цього на ватмані разом зробимо сонечко. З паперових серветок звернемо трубочки різної довжини - це будуть промені. А коло сонця виріжемо з кольорового паперу і приклеїмо в середині.
- Яке у нас вийшло сонце? (Яскраве, кругле, тепле, променисте).
8. Пісня про сонце
- А яку пісню ми знаємо про сонечку? Давайте заспіваємо її.
9. Гімнастика для очей "Сонячний зайчик"
- Наше сонечко таке яскраве, воно пустило до нас сонячного зайчика. Бачите його? Прослідкуйте очима як він стрибає, бігає по Квітковій планеті. Вперед, назад, вперед, назад. Ще раз і ще. Молодці! Зайчик нас кудись кличе. Давайте подивимося.
10. Гра "Склади слово"
- Хлопці, подивіться, скільки зірок впало, напевно, був зорепад. На деяких зірочках стоять літери, спробуємо з них скласти слово. Яке слово у вас вийшло? (Земля)
Земля - ​​це назва планети, на якій ми живемо. Подивіться на Землю з космосу, яка вона красива. (Слайд)
11. Комунікативна гра "Зірочки"
Зірки стрибають, граються,
Зірки люблять пограти.
Зірки швидко летять,
Ти спробуй їх зловити.
Зірочка, лети!
Швидше лови!
(Діти встають в пари, домовляючись хто з них буде «зірочкою». Під слова притискають долоні один до одного і качають ними вправо-вліво. На останні слова «зірочка» тікає, інший - наздоганяє. При повторенні гри, «зірочкою» стає другою дитина.)
12. Підсумок заняття
Діти, нам пора додому. Займіть свої місця, пристебніться, повертаємо додому ... (Звучить фонограма шуму космічного корабля).
- 1 - 2 - 3 - 4 - 5!
Ось і вдома ми знову!
- Сподобалося вам подорож? Що цікавого ви запам'ятали?
- Які планети сонячної системи ви знаєте?
- На якій планеті живемо ми?
- Хто першим полетів у космос?
- Коли відзначають день Космонавтики?
- І мені сподобалося, як ви працювали. Наше заняття закінчено, дякую всім!
- До побачення!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ПІДСУМКОВЕ ЗАНЯТТЯ ДРУГОЇ МОЛОДШОЇ ГРУПИ

Тема: ВЕСНЯНИЙ ДИВОГРАЙ Програмовий зміст: розвивати вміння дітей складати множину з окремих предметів; порівнювати предмети за довжиною, за шириною; закріпити основні кольори; вправляти в умінні обстежувати знайомі геометричні фігури; вміння рахувати у межах «5»; закріплювати поняття «один», «багато», «порівну»; учити складати фігурку пташки за зразком; виховувати увагу, спостережливість. Матеріал: чотири обручі червоного, синього, зеленого, жовтого кольорів, набір геометричних фігур, картинки з зображенням пташок, що складаються з геометричних фігур; по 1 квітці на кожну дитину, набір геометричних фігур. ХІД ЗАНЯТТЯ Вихователь Ось прийшла весна прекрасна, Многоцвітна, тепла, ясна, Наче дівчинка в вінку. Зацвіли луги, діброви, Повно гомону, розмови І пісень в чагарнику. - Малята, сьогодні ми з вами підемо на галявину, там пограємо та порозмовляємо. Ходімо по стежинці. Але тут дві, давайте виберемо коротшу стежку. Шляхом накладання діти обирають коротшу стрічку. - А тепер тр...

Короткі оповідання про доброту та добрі справи- велика підбірка для дітей

 13 листопада – День доброти. “Красиві слова і красиве діло” (Василь Сухомлинський) Серед поля стоїть маленька хатина. її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі. Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра. Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду. І ось перший із тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав: — Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе… Другий теж промовив красиві й жалісливі слова: — Як страшно опинитися в зливу серед поля! Я співчуваю тобі… А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку и одягнув суху. Гарні не красиві слова. Гарні – красиві діла.  Матеріал взято з сайту <a href="https://mamabook.com.ua">mamabook.com.ua</a> https://mamabook.c...

7 умов для розвитку у дітей творчих здібностей

 Як розвивати  творчі здібності у дітей ? Багато людей вважають, що творчість є вродженим талантом, яким можуть володіти лише деякі діти, у той час як інші його позбавлені. Але насправді творчість – це більше навичка, ніж вроджений талант, і батьки можуть допомогти своїм малюкам успішно її розвивати.  https://childdevelop.com.ua/articles/develop/2009/