"Гойда, грати у космонавтів!"
Діти, починаючи з пелюшок, вже прагнуть дізнаватися цей світ і пізнавати все нове для них і незвідане. Вони сприймають інформацію на всіх рівнях сприйняття, з самого початку це тактильний шлях, потім сильніше розвивається слух і зір. Таким чином, дитині треба все побачити, почути і помацати, а в деяких випадках ще й спробувати на смак. У дошкільному віці дітям властива безмежна тяга до нових знань. Якщо це не припиняти, а навпаки, розвивати і підтримувати, то дитина з віком перетвориться в розвинену, гармонійну і непересічну особистість.
Саме з цього, вже в дошкільному віці необхідно давати дітям якомога більше інформації не тільки про те, що вони бачать і можуть торкнутися, але і про те, що існує у всесвіті, розповідати їм про закони всесвіту і різні явища. У зв'язку з п'ятдесятиліттям з дня першого польоту людини в космос я вирішила провести день космонавтики в дитячому саду. Це значно розширить кругозір дітей і збагатить їх новими знаннями про незвіданому. Практично всі діти схильні фантазувати і придумувати власні світи, тому їм завжди цікаво дізнатися про існування інших планет, крім Землі, і про таємниці які вони приховують.
Зараз ви станете свідками космічної подорожі. І нехай це не справжній космічний політ, але ж, можливо, наші сьогоднішні "космонавти" через 10-15 років поведуть кораблі до інших планет або будуть створювати ці кораблі.
Мета: розширити і закріпити уявлення дітей про космос, космонавтів; розвивати словник по даній темі.
завдання:
Попередня робота: розучування віршів про космос, читання художньої літератури: «Посланець Землі» С. Михалков, «Я виходжу в космос» А. Леонов; розгляд ілюстрацій про космос; розучування пісні «Сонечко»; розучування гри «Зірочки».
3. Гра на увагу «Збираємося в політ»
4. Пальчикова гра «Наперсток»
- Все зібрано. Але подивіться на себе, чи можна в нашому одязі відправитися в космос?
- Чому? Що нам потрібно? (Скафандри). Зшиємо спеціальні костюми космонавтів - скафандри.
Наш екіпаж до польоту готовий. Увага, займіть свої місця.
Перевіримо, чи всі системи космічного корабля працюють.
- пристебнули ремені -
- Перевіряємо паливо. - Вимовляють «ш-ш-ш ...».
- Відкриваємо і закриваємо люки. - Роблять glissando на звук (а).
- Перевіряємо радіо - Вимовляють короткі і довгі звуки (у).
- Включаємо мотор. - Вимовляють звук (р) і обертають кулачками.
6. Вправа на координацію мови та руху «Політ»
- Ми наближаємося до дивовижної різнобарвною планеті. Подивіться, яка вона. (Слайд)
Готуйтеся до посадки. (Звучить фонограма шуму космічного корабля.)
- Ця планета Квітів. Давайте ближче розглянемо її. На цій планеті квіти росли під блакитним сонцем. Покажемо квітам, що нашу планету висвітлює наше золоте сонечко. Для цього на ватмані разом зробимо сонечко. З паперових серветок звернемо трубочки різної довжини - це будуть промені. А коло сонця виріжемо з кольорового паперу і приклеїмо в середині.
- Яке у нас вийшло сонце? (Яскраве, кругле, тепле, променисте).
8. Пісня про сонце
- А яку пісню ми знаємо про сонечку? Давайте заспіваємо її.
9. Гімнастика для очей "Сонячний зайчик"
- Наше сонечко таке яскраве, воно пустило до нас сонячного зайчика. Бачите його? Прослідкуйте очима як він стрибає, бігає по Квітковій планеті. Вперед, назад, вперед, назад. Ще раз і ще. Молодці! Зайчик нас кудись кличе. Давайте подивимося.
10. Гра "Склади слово"
- Хлопці, подивіться, скільки зірок впало, напевно, був зорепад. На деяких зірочках стоять літери, спробуємо з них скласти слово. Яке слово у вас вийшло? (Земля)
Земля - це назва планети, на якій ми живемо. Подивіться на Землю з космосу, яка вона красива. (Слайд)
11. Комунікативна гра "Зірочки"
12. Підсумок заняття
Діти, нам пора додому. Займіть свої місця, пристебніться, повертаємо додому ... (Звучить фонограма шуму космічного корабля).
- 1 - 2 - 3 - 4 - 5!
Ось і вдома ми знову!
- Сподобалося вам подорож? Що цікавого ви запам'ятали?
- Які планети сонячної системи ви знаєте?
- На якій планеті живемо ми?
- Хто першим полетів у космос?
- Коли відзначають день Космонавтики?
- І мені сподобалося, як ви працювали. Наше заняття закінчено, дякую всім!
- До побачення!
Саме з цього, вже в дошкільному віці необхідно давати дітям якомога більше інформації не тільки про те, що вони бачать і можуть торкнутися, але і про те, що існує у всесвіті, розповідати їм про закони всесвіту і різні явища. У зв'язку з п'ятдесятиліттям з дня першого польоту людини в космос я вирішила провести день космонавтики в дитячому саду. Це значно розширить кругозір дітей і збагатить їх новими знаннями про незвіданому. Практично всі діти схильні фантазувати і придумувати власні світи, тому їм завжди цікаво дізнатися про існування інших планет, крім Землі, і про таємниці які вони приховують.
Зараз ви станете свідками космічної подорожі. І нехай це не справжній космічний політ, але ж, можливо, наші сьогоднішні "космонавти" через 10-15 років поведуть кораблі до інших планет або будуть створювати ці кораблі.
Мета: розширити і закріпити уявлення дітей про космос, космонавтів; розвивати словник по даній темі.
завдання:
- розвивати плавність і виразність мови, мовний слух і мовну пам'ять;
- розвивати увагу, уміння орієнтуватися в просторі;
- розвивати емоційність і виразність невербальних засобів спілкування;
- розвивати творчі здібності;
- виховувати почуття патріотизму; любов і повагу до героїв нашої країни.
- Зацікавленість дітей темою про космос, прояв їх пізнавальної активності: разом з батьками знаходять інформацію по темі, розповідають і діляться своїми знаннями з іншими дітьми в дитячому саду.
- Ініціативне конструювання дітьми з будівельного матеріалу, конструктора, паперу ракет за своїм уявленням, прояв творчості і детальності в роботі.
Попередня робота: розучування віршів про космос, читання художньої літератури: «Посланець Землі» С. Михалков, «Я виходжу в космос» А. Леонов; розгляд ілюстрацій про космос; розучування пісні «Сонечко»; розучування гри «Зірочки».
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Оргмомент
- Хлопці, подивіться, які картинки виставлені на дошці. Чому я їх поставила? (12 квітня - день космонавтики). У цей день в 1961 році Ю.А. Гагарін здійснив
перший космічний політ. ( Додаток ).
З того часу багато хлопчики й дівчатка мріють стати космонавтами.
- Підніміть руки, хто з вас хоче полетіти в космос?
1 дитина.перший космічний політ. ( Додаток ).
З того часу багато хлопчики й дівчатка мріють стати космонавтами.
- Підніміть руки, хто з вас хоче полетіти в космос?
Космонавтом хочеш стати -2 дитина.
Повинен багато-багато знати.
Будь-космічний маршрут
Відкрито для тих, хто любить працю.
Щоб ракетою управляти,2. Розвиток дрібної моторики. Гра «Побудуй ракету»
Потрібно сміливим, сильним стати,
Слабких в космос не беруть -
Адже політ нелегку працю.
- А давайте-ка, хлопці,- Давайте викладемо з геометричних фігур ракету, ось вам зразки. (Діти з набору геометричних фігур складають ракету по даному зразку).
Пограємо в космонавтів.
У космос з вами полетимо!
Збираємося в політ,
Будуємо новий зореліт.
3. Гра на увагу «Збираємося в політ»
- Зореліт ми змайстрували,- На космічному кораблі немає нічого зайвого, випадкового. Тому ми візьмемо тільки ті речі, які потрібні під час космічної подорожі. Я буду показувати різні предмети, а ви повинні плескати в долоні, якщо цей предмет стане в нагоді в подорожі і топати, якщо він не потрібен - кисневий балон, подушка, аптечка, ополоник, зоряна карта, шуба, ліхтарик.
А багаж зібрати забули.
4. Пальчикова гра «Наперсток»
- Все зібрано. Але подивіться на себе, чи можна в нашому одязі відправитися в космос?
- Чому? Що нам потрібно? (Скафандри). Зшиємо спеціальні костюми космонавтів - скафандри.
- Шиє голка, шиє голка Ліва долоня розкрита, в правій руці -5. Фонопедический вправу «Ракета»
Пальцю боляче, пальцю уїдливо. уявна голка.
А наперсток в ту ж мить Голка «шиє» і зачіпає кінчики пальців.
До хлопців на пальчик Діти ніби надягають наперсток на палець.
Стриб!
Каже голці: «Шиють».
- Шей,
А колотися ти не смій! Загрожують пальцем.
Наш екіпаж до польоту готовий. Увага, займіть свої місця.
Перевіримо, чи всі системи космічного корабля працюють.
- пристебнули ремені -
- Перевіряємо паливо. - Вимовляють «ш-ш-ш ...».
- Відкриваємо і закриваємо люки. - Роблять glissando на звук (а).
- Перевіряємо радіо - Вимовляють короткі і довгі звуки (у).
- Включаємо мотор. - Вимовляють звук (р) і обертають кулачками.
6. Вправа на координацію мови та руху «Політ»
- 5, 4, 3, 2, 1! Піднімають руки ривками через сторони.7. Аплікація "Сонечко"
Ось ми в космос летимо! З'єднують руки в «замок».
Ми злітаємо високо, Біжать по колу.
Мчить ракета швидко.
Полетимо ми далеко
До зірочкам променистим.
Навколо зірок ми облетіли, Крутяться.
Вийти до зірок захотіли.
В невагомості пливемо Ходять, роблячи плавні рухи руками.
Поруч з нашим кораблем.
Знову далі летимо, Сідають на свої місця.
В ілюмінатори дивимося.
- Ми наближаємося до дивовижної різнобарвною планеті. Подивіться, яка вона. (Слайд)
Готуйтеся до посадки. (Звучить фонограма шуму космічного корабля.)
- Ця планета Квітів. Давайте ближче розглянемо її. На цій планеті квіти росли під блакитним сонцем. Покажемо квітам, що нашу планету висвітлює наше золоте сонечко. Для цього на ватмані разом зробимо сонечко. З паперових серветок звернемо трубочки різної довжини - це будуть промені. А коло сонця виріжемо з кольорового паперу і приклеїмо в середині.
- Яке у нас вийшло сонце? (Яскраве, кругле, тепле, променисте).
8. Пісня про сонце
- А яку пісню ми знаємо про сонечку? Давайте заспіваємо її.
9. Гімнастика для очей "Сонячний зайчик"
- Наше сонечко таке яскраве, воно пустило до нас сонячного зайчика. Бачите його? Прослідкуйте очима як він стрибає, бігає по Квітковій планеті. Вперед, назад, вперед, назад. Ще раз і ще. Молодці! Зайчик нас кудись кличе. Давайте подивимося.
10. Гра "Склади слово"
- Хлопці, подивіться, скільки зірок впало, напевно, був зорепад. На деяких зірочках стоять літери, спробуємо з них скласти слово. Яке слово у вас вийшло? (Земля)
Земля - це назва планети, на якій ми живемо. Подивіться на Землю з космосу, яка вона красива. (Слайд)
11. Комунікативна гра "Зірочки"
Зірки стрибають, граються,(Діти встають в пари, домовляючись хто з них буде «зірочкою». Під слова притискають долоні один до одного і качають ними вправо-вліво. На останні слова «зірочка» тікає, інший - наздоганяє. При повторенні гри, «зірочкою» стає другою дитина.)
Зірки люблять пограти.
Зірки швидко летять,
Ти спробуй їх зловити.
Зірочка, лети!
Швидше лови!
12. Підсумок заняття
Діти, нам пора додому. Займіть свої місця, пристебніться, повертаємо додому ... (Звучить фонограма шуму космічного корабля).
- 1 - 2 - 3 - 4 - 5!
Ось і вдома ми знову!
- Сподобалося вам подорож? Що цікавого ви запам'ятали?
- Які планети сонячної системи ви знаєте?
- На якій планеті живемо ми?
- Хто першим полетів у космос?
- Коли відзначають день Космонавтики?
- І мені сподобалося, як ви працювали. Наше заняття закінчено, дякую всім!
- До побачення!
Коментарі
Дописати коментар