Перейти до основного вмісту

"Гойда, грати у космонавтів!"



"Гойда,  грати у космонавтів!"

Концепція художника про сонячну систему Землі


Діти, починаючи з пелюшок, вже прагнуть дізнаватися цей світ і пізнавати все нове для них і незвідане. Вони сприймають інформацію на всіх рівнях сприйняття, з самого початку це тактильний шлях, потім сильніше розвивається слух і зір. Таким чином, дитині треба все побачити, почути і помацати, а в деяких випадках ще й спробувати на смак. У дошкільному віці дітям властива безмежна тяга до нових знань. Якщо це не припиняти, а навпаки, розвивати і підтримувати, то дитина з віком перетвориться в розвинену, гармонійну і непересічну особистість.
Саме з цього, вже в дошкільному віці необхідно давати дітям якомога більше інформації не тільки про те, що вони бачать і можуть торкнутися, але і про те, що існує у всесвіті, розповідати їм про закони всесвіту і різні явища. У зв'язку з п'ятдесятиліттям з дня першого польоту людини в космос я вирішила провести день космонавтики в дитячому саду. Це значно розширить кругозір дітей і збагатить їх новими знаннями про незвіданому. Практично всі діти схильні фантазувати і придумувати власні світи, тому їм завжди цікаво дізнатися про існування інших планет, крім Землі, і про таємниці які вони приховують.
Зараз ви станете свідками космічної подорожі. І нехай це не справжній космічний політ, але ж, можливо, наші сьогоднішні "космонавти" через 10-15 років поведуть кораблі до інших планет або будуть створювати ці кораблі.
Мета: розширити і закріпити уявлення дітей про космос, космонавтів; розвивати словник по даній темі.
завдання:
  • розвивати плавність і виразність мови, мовний слух і мовну пам'ять;
  • розвивати увагу, уміння орієнтуватися в просторі;
  • розвивати емоційність і виразність невербальних засобів спілкування;
  • розвивати творчі здібності;
  • виховувати почуття патріотизму; любов і повагу до героїв нашої країни.
результат:
  • Зацікавленість дітей темою про космос, прояв їх пізнавальної активності: разом з батьками знаходять інформацію по темі, розповідають і діляться своїми знаннями з іншими дітьми в дитячому саду.
  • Ініціативне конструювання дітьми з будівельного матеріалу, конструктора, паперу ракет за своїм уявленням, прояв творчості і детальності в роботі.
Обладнання: макет ракети, демонстраційний матеріал на тему "Космос", предмети для гри "Збираємося в політ", набори геометричних фігур за кількістю дітей для гри «Побудуй ракету», зірочки, вирізані з картону для гри "Склади слово", слайди, фонограма шуму космічного корабля, глобус, клей, паперові серветки, ватман, маркери.
Попередня робота: розучування віршів про космос, читання художньої літератури: «Посланець Землі» С. Михалков, «Я виходжу в космос» А. Леонов; розгляд ілюстрацій про космос; розучування пісні «Сонечко»; розучування гри «Зірочки».
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Оргмомент
- Хлопці, подивіться, які картинки виставлені на дошці. Чому я їх поставила? (12 квітня - день космонавтики). У цей день в 1961 році Ю.А. Гагарін здійснив
перший космічний політ. Додаток ).
З того часу багато хлопчики й дівчатка мріють стати космонавтами.
- Підніміть руки, хто з вас хоче полетіти в космос?
1 дитина.
Космонавтом хочеш стати -
Повинен багато-багато знати.
Будь-космічний маршрут
Відкрито для тих, хто любить працю.
2 дитина.
Щоб ракетою управляти,
Потрібно сміливим, сильним стати,
Слабких в космос не беруть -
Адже політ нелегку працю.
2. Розвиток дрібної моторики. Гра «Побудуй ракету»
- А давайте-ка, хлопці,
Пограємо в космонавтів.
У космос з вами полетимо!
Збираємося в політ,
Будуємо новий зореліт.
- Давайте викладемо з геометричних фігур ракету, ось вам зразки. (Діти з набору геометричних фігур складають ракету по даному зразку).
3. Гра на увагу «Збираємося в політ»
- Зореліт ми змайстрували,
А багаж зібрати забули.
- На космічному кораблі немає нічого зайвого, випадкового. Тому ми візьмемо тільки ті речі, які потрібні під час космічної подорожі. Я буду показувати різні предмети, а ви повинні плескати в долоні, якщо цей предмет стане в нагоді в подорожі і топати, якщо він не потрібен - кисневий балон, подушка, аптечка, ополоник, зоряна карта, шуба, ліхтарик.
4. Пальчикова гра «Наперсток»
- Все зібрано. Але подивіться на себе, чи можна в нашому одязі відправитися в космос?
- Чому? Що нам потрібно? (Скафандри). Зшиємо спеціальні костюми космонавтів - скафандри.
- Шиє голка, шиє голка Ліва долоня розкрита, в правій руці -
Пальцю боляче, пальцю уїдливо. уявна голка.
А наперсток в ту ж мить Голка «шиє» і зачіпає кінчики пальців.
До хлопців на пальчик Діти ніби надягають наперсток на палець.
Стриб!
Каже голці: «Шиють».
- Шей,
А колотися ти не смій! Загрожують пальцем.
5. Фонопедический вправу «Ракета»
Наш екіпаж до польоту готовий. Увага, займіть свої місця.
Перевіримо, чи всі системи космічного корабля працюють.
- пристебнули ремені -
- Перевіряємо паливо. Вимовляють «ш-ш-ш ...».
- Відкриваємо і закриваємо люки. Роблять glissando на звук (а).
- Перевіряємо радіо - Вимовляють короткі і довгі звуки (у).
- Включаємо мотор. Вимовляють звук (р) і обертають кулачками.
6. Вправа на координацію мови та руху «Політ»
- 5, 4, 3, 2, 1! Піднімають руки ривками через сторони.
Ось ми в космос летимо! З'єднують руки в «замок».
Ми злітаємо високо, Біжать по колу.
Мчить ракета швидко.
Полетимо ми далеко
До зірочкам променистим.
Навколо зірок ми облетіли, Крутяться.
Вийти до зірок захотіли.
В невагомості пливемо Ходять, роблячи плавні рухи руками.
Поруч з нашим кораблем.
Знову далі летимо, Сідають на свої місця.
В ілюмінатори дивимося.
7. Аплікація "Сонечко"
- Ми наближаємося до дивовижної різнобарвною планеті. Подивіться, яка вона. (Слайд)
Готуйтеся до посадки. (Звучить фонограма шуму космічного корабля.)
- Ця планета Квітів. Давайте ближче розглянемо її. На цій планеті квіти росли під блакитним сонцем. Покажемо квітам, що нашу планету висвітлює наше золоте сонечко. Для цього на ватмані разом зробимо сонечко. З паперових серветок звернемо трубочки різної довжини - це будуть промені. А коло сонця виріжемо з кольорового паперу і приклеїмо в середині.
- Яке у нас вийшло сонце? (Яскраве, кругле, тепле, променисте).
8. Пісня про сонце
- А яку пісню ми знаємо про сонечку? Давайте заспіваємо її.
9. Гімнастика для очей "Сонячний зайчик"
- Наше сонечко таке яскраве, воно пустило до нас сонячного зайчика. Бачите його? Прослідкуйте очима як він стрибає, бігає по Квітковій планеті. Вперед, назад, вперед, назад. Ще раз і ще. Молодці! Зайчик нас кудись кличе. Давайте подивимося.
10. Гра "Склади слово"
- Хлопці, подивіться, скільки зірок впало, напевно, був зорепад. На деяких зірочках стоять літери, спробуємо з них скласти слово. Яке слово у вас вийшло? (Земля)
Земля - ​​це назва планети, на якій ми живемо. Подивіться на Землю з космосу, яка вона красива. (Слайд)
11. Комунікативна гра "Зірочки"
Зірки стрибають, граються,
Зірки люблять пограти.
Зірки швидко летять,
Ти спробуй їх зловити.
Зірочка, лети!
Швидше лови!
(Діти встають в пари, домовляючись хто з них буде «зірочкою». Під слова притискають долоні один до одного і качають ними вправо-вліво. На останні слова «зірочка» тікає, інший - наздоганяє. При повторенні гри, «зірочкою» стає другою дитина.)
12. Підсумок заняття
Діти, нам пора додому. Займіть свої місця, пристебніться, повертаємо додому ... (Звучить фонограма шуму космічного корабля).
- 1 - 2 - 3 - 4 - 5!
Ось і вдома ми знову!
- Сподобалося вам подорож? Що цікавого ви запам'ятали?
- Які планети сонячної системи ви знаєте?
- На якій планеті живемо ми?
- Хто першим полетів у космос?
- Коли відзначають день Космонавтики?
- І мені сподобалося, як ви працювали. Наше заняття закінчено, дякую всім!
- До побачення!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Короткі оповідання про доброту та добрі справи- велика підбірка для дітей

 13 листопада – День доброти. “Красиві слова і красиве діло” (Василь Сухомлинський) Серед поля стоїть маленька хатина. її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі. Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра. Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду. І ось перший із тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав: — Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе… Другий теж промовив красиві й жалісливі слова: — Як страшно опинитися в зливу серед поля! Я співчуваю тобі… А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку и одягнув суху. Гарні не красиві слова. Гарні – красиві діла.  Матеріал взято з сайту <a href="https://mamabook.com.ua">mamabook.com.ua</a> https://mamabook.c

🔝5 причин «Чому треба відвідувати дитячий садок»

Цього не можуть надати навіть самі люблячі батьки. 1. Режим. Більшість дорослих не звикли жити строго по годинах, тоді як, насправді, це дуже корисно для організму - їсти, гуляти, лягати спати в один і той же час кожного дня. 2. Дисципліна. В дитячому садочку дитина знайомиться з певними правилами поведінки і вчиться дотримуватися їх. Слід визнати, що ці навички дитині дуже необхідні. 3. Самостійність. В саду у дитини з'являється можливість проявити себе, вона більш самостійна, так як поруч немає мами (бабусі), яка за неї прибере іграшки або погодує з ложечки, в саду дитина виконує все те, що необхідно згідно з її віком, у тому числі і доглядає за собою. 4. В дитячому садочку дитина отримує можливості для інтелектуального і фізичного розвитку. Але для хорошої підготовки, батьки повинні цікавитися та проводити закріплення вдома і займатися самостійно! Співпраця дає добрі результати. А якщо "домашня" дитина цілі дні проводить виключно перед екраном телевізора, або

7 умов для розвитку у дітей творчих здібностей

 Як розвивати  творчі здібності у дітей ? Багато людей вважають, що творчість є вродженим талантом, яким можуть володіти лише деякі діти, у той час як інші його позбавлені. Але насправді творчість – це більше навичка, ніж вроджений талант, і батьки можуть допомогти своїм малюкам успішно її розвивати.  https://childdevelop.com.ua/articles/develop/2009/