Перейти до основного вмісту

ПЕДАГОГІЧНА СКАРБНИЧКА






КДНЗ «ДЗВІНОЧОК»

«РАЗОМ ІЗ БАБУСЕЮ КАВУНОВИЙ ЧЕЛЕНДЖ»
РОЗВАГА ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ВІКУ  присвячена до "Дня похилого віку"
вихователі групи №7 «РОМАШКА» Савченко Н.П., Черепанова І.В.2019 р.





Мета: створювати сприятливі умови для формування морально-етичної компетентності; учити співчувати, співпереживати; формувати вміння оцінювати свої вчинки та вчинки інших; виховувати миролюбність та пошану до людей похилого віку.


Ведуча:
Ми вітаємо, всіх наших гостей на нашому кавуновому челенджі! Челендж – це виклик-повторення, який ми кидаємо насамперед собі, а потім вже іншим. Повторити і не забувати  не тільки в цей особливий день – «День похилого віку», який відмічають 1 жовтня, в нашому повсякденному житті, треба пам’ятати про повагу до наших бабусь і дідусів, частіше дякувати за те  все добро, яке вони творять і просто любити їх.
            А кавуновий челендж, тому що саме кавунчик – солодкий, соковитий та хрумкий – яскравий спогад про чудове літо, яке вже пройшло. Спогадом про літо  ми хочемо розділити з нашими дорогими бабусями та гарно і весело провести час.

  1.  І тому давайте привітаємо на нашому кавуновому челенджі бабусю ( П.І.П. бабусі)… 
  2. В народі у повсякденні вирує такий вислів: «Старий, що малий»! Давайте, перевіримо, чи є так насправді, увага на екран!

"Snack Attack"   https://youtu.be/38y_1EWIE9I

           Гарний мультфільм і справді реакція бабусі була дуже схожа на Вашу діти!) 
3. А зараз випадок, який трапився у трамваї.

Інсценування гуморески " Випадок у трамваї "


4. Але не тільки це поєднує нас з нашим старшим поколінням, а також наявність вільного часу. Не треба поспішати на роботу, повсякчас  думати де і як заробити гроші. У наших бабусь це позаду, а у наших діточок це все ще попереду. І тому діти і літні люди полюбляють різні прогулянки. І скажу Вам по секрету бабуся найкращий друг на прогулянці. А ми Вам пропонуємо прогулятися по цій стежинці, але з кавуном і подивитися, хто зможе донести кавун до бабусі?

Гра "Пронеси кавун"


5. А ще наші  бабусі люблять повчати, це тому що кожна з них має великий життєвий досвід, яким вони хочуть поділитися. Послухайте,  наші любі бабусі,  цей віршик для Вас.

Вірш « Про бабушку» Елена Дюк

6. Діти, а Ви бажаєте, щоб зараз саме тут виступили Ваші бабусі?
Любі наші, бабусі, зараз ми всі разом заспіваємо українську народну пісню « Ти ж мене підманула», але на приспіві співаємо «Я ж тебе підманула», домовились?
А допоможе нам сам Олександр Малінін! 
7. А зараз наші бабусі, ваші онуки хочуть Вас про щось запитати (діти задають питання):

  •         Який найщасливіший день в Вашому житті запам’ятався?
  •     Коли найбільш радують Ваші онуки? 
  •      Чи часто Ви засмучуєтесь від наших пустощів? Фото слайди «Пустощі дітей"
  •       Якими Ви хочете бачити нас у майбутньому? Ролик « Что если  дети будут вести себя так, же как взрослые" https://youtu.be/DdAbW-HelYo 

8. Ми дякуємо за Ваші щирі відповіді і ми будемо намагатися не розчаровувати Вас, так діти?!
Насправді дітей і бабусь поєднує набагато більше і навіть смаки.

І зараз у нас буде Конкурс «Я знаю свою бабусю». 
На цей конкурс ми запрошуємо бабусю з онуком. Бабуся з онуком повертаються один до одного спиною. Ведучий дає набори однакових карток і ставить запитання, на відповідь учасники підіймають обрану ними картку. 
Приблизні питання: 
  • Який би відпочинок обрала бабуся: сонячний пляж на березі моря чи горно-лижний курорт;
  • У кафе чим би поласувалося бабуся пиццею чи морозивом?  и т.д.

       Наша зустріч добігає кінця, але ми віримо, що це закінчення тільки цього вечора, а попереду ще багато часу, де Вас дорогі наші бабусі з Вашими онуками ще чекає багато радісних та щасливих моментів. Цей вірш для Вас. 
Вірш «Бабушкины руки» Лев Квитко.
Музичний фон і діти  дарують своїм бабусям ПОРОБКИ.










Грамота. Літера та звук  «К».

Сьогодні будемо вчити новий звук. Цей звук є в фарбах, в кішках, в карамельках, в кедах, в комп'ютері, в капусті і навіть в крокодилів.
Вгадали? да, це звук [К].
Піднесіть руку до рота і ви відчуєте, як струмінь повітря поштовхом виходить з рота. Піднесіть тильну сторону долоні до горла і скажіть [К].
Опишіть цей звук ... Вірно, він згоден, твердий, глухий.
1.   Назвіть предмети.   Що спільного у всіх цих предметів ...


Всі ці слова починаються на звук   [К].   Дайте характеристику звуку ... Порівняйте слова «цукерка» і «кисіль». Який висновок можна зробити? ... Звук буває твердим і м'яким.
. Визначте на слух, в якому слові є звук [К].
кіт - губи - каток; гамак - муха - танк; Галя - борошно - вагон.
3. Повторіть
ак-ак-ак бак, мак, так;ок-ок-ок ток, пліч, сік, док;
ук-ук-ук тук, бук, онук, павук;ик-ик-ик- бик;
ик-ик-ІК-пік, віник, фінік;ек-єк-ЄК століття, біг, сніг;
як-як-як- маяк, як.
4. Вгадай слово, Яке закінчується звуком [К]:
уро ..., дру ..., сту ..., сапо ..., то ..., кри ..., СУРО ..., вени ..., шнуро ..., поро ..., като ..., замо ..., брело ..., зна ..., кло ..., трес ....
5.   Назви, будь картинок звучать, схоже?
. Повторіть чистоговорки: 
Ко-ко-ко – вип’єм  молоко.
Ок-ок-ок – маленький жучок.Ки-ки-ки – смішні малюки.Ик-ик-ик – засміявся Петрик.Юк-юк-юк – великий дрюк.Ку-ку-ку – витягни цю нитку.
7. Гра «Один-багато»
Кабан - кабаникабіна - кабіни,камінь - камені,
канава - канави,капкан - капкани,кінь - коні,
кіт - коти,канат - канати,комета - комети,
цукерка - цукерки,команда - команди,кімната - кімнати.
8. Гра «Хованки». Назви картинки.
9. Докажи слівце
Сьогодні Таня вперше
Йде з букетом в перший ... (Клас).
«Я в зеленку влучив!» -
Гірко плаче по ночах ... (Крокодил).
Що за скрип, що за хрест?
Це що ще за кущ?
Як же бути без хрускоту,
Якщо я… (Капуста).
Кругла, розпливчаста, білого,
На стіл вона з полів прийшла.
Ти посоли її трошки.
Адже правда смачна ... (картопля)? (В. Нішеренко)
Дерево листям дихає,
Риба зябрами колише.
Люди через ніс і рот
Поглинають ... (Кисень).
Всіх він любить незмінно,
Хто б до нього не приходив,
Здогадалися? Це Гена,
Це Гена ... (Крокодил)
Лоша з кожним днем
Підростав і став ...   (Конем).
Хто альбом розфарбує наш?
Ну звичайно… (Олівець).
Підставивши сонечку бочок,
Лежить на грядці ... (Кабачок).
Мчу, як куля, я вперед,
Лише поскрипує лід,
Так миготять вогники!
Хто несе мене? ... (Ковзани.)
У лісі нічному кує птах.
Вона назвати себе боїться ...
- Ку-ку ... ку-ку, -
Чи не спить галявина.
А птицю цю кликати ... (Зозуля).
Кущем в лісі, в саду росте
І білим парасолькою цвіте.
Дозріє червоною, як малина,
Але це гірка ... (Калина).

"Гойда,  грати у космонавтів!"


Концепція художника про сонячну систему Землі


Діти, починаючи з пелюшок, вже прагнуть дізнаватися цей світ і пізнавати все нове для них і незвідане. Вони сприймають інформацію на всіх рівнях сприйняття, з самого початку це тактильний шлях, потім сильніше розвивається слух і зір. Таким чином, дитині треба все побачити, почути і помацати, а в деяких випадках ще й спробувати на смак. У дошкільному віці дітям властива безмежна тяга до нових знань. Якщо це не припиняти, а навпаки, розвивати і підтримувати, то дитина з віком перетвориться в розвинену, гармонійну і непересічну особистість.
Саме з цього, вже в дошкільному віці необхідно давати дітям якомога більше інформації не тільки про те, що вони бачать і можуть торкнутися, але і про те, що існує у всесвіті, розповідати їм про закони всесвіту і різні явища. У зв'язку з п'ятдесятиліттям з дня першого польоту людини в космос я вирішила провести день космонавтики в дитячому саду. Це значно розширить кругозір дітей і збагатить їх новими знаннями про незвіданому. Практично всі діти схильні фантазувати і придумувати власні світи, тому їм завжди цікаво дізнатися про існування інших планет, крім Землі, і про таємниці які вони приховують.
Зараз ви станете свідками космічної подорожі. І нехай це не справжній космічний політ, але ж, можливо, наші сьогоднішні "космонавти" через 10-15 років поведуть кораблі до інших планет або будуть створювати ці кораблі.
Мета: розширити і закріпити уявлення дітей про космос, космонавтів; розвивати словник по даній темі.
завдання:
  • розвивати плавність і виразність мови, мовний слух і мовну пам'ять;
  • розвивати увагу, уміння орієнтуватися в просторі;
  • розвивати емоційність і виразність невербальних засобів спілкування;
  • розвивати творчі здібності;
  • виховувати почуття патріотизму; любов і повагу до героїв нашої країни.
результат:
  • Зацікавленість дітей темою про космос, прояв їх пізнавальної активності: разом з батьками знаходять інформацію по темі, розповідають і діляться своїми знаннями з іншими дітьми в дитячому саду.
  • Ініціативне конструювання дітьми з будівельного матеріалу, конструктора, паперу ракет за своїм уявленням, прояв творчості і детальності в роботі.
Обладнання: макет ракети, демонстраційний матеріал на тему "Космос", предмети для гри "Збираємося в політ", набори геометричних фігур за кількістю дітей для гри «Побудуй ракету», зірочки, вирізані з картону для гри "Склади слово", слайди, фонограма шуму космічного корабля, глобус, клей, паперові серветки, ватман, маркери.
Попередня робота: розучування віршів про космос, читання художньої літератури: «Посланець Землі» С. Михалков, «Я виходжу в космос» А. Леонов; розгляд ілюстрацій про космос; розучування пісні «Сонечко»; розучування гри «Зірочки».
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Оргмомент
- Хлопці, подивіться, які картинки виставлені на дошці. Чому я їх поставила? (12 квітня - день космонавтики). У цей день в 1961 році Ю.А. Гагарін здійснив
перший космічний політ. Додаток ).
З того часу багато хлопчики й дівчатка мріють стати космонавтами.
- Підніміть руки, хто з вас хоче полетіти в космос?
1 дитина.
Космонавтом хочеш стати -
Повинен багато-багато знати.
Будь-космічний маршрут
Відкрито для тих, хто любить працю.
2 дитина.
Щоб ракетою управляти,
Потрібно сміливим, сильним стати,
Слабких в космос не беруть -
Адже політ нелегку працю.
2. Розвиток дрібної моторики. Гра «Побудуй ракету»
- А давайте-ка, хлопці,
Пограємо в космонавтів.
У космос з вами полетимо!
Збираємося в політ,
Будуємо новий зореліт.
- Давайте викладемо з геометричних фігур ракету, ось вам зразки. (Діти з набору геометричних фігур складають ракету по даному зразку).
3. Гра на увагу «Збираємося в політ»
- Зореліт ми змайстрували,
А багаж зібрати забули.
- На космічному кораблі немає нічого зайвого, випадкового. Тому ми візьмемо тільки ті речі, які потрібні під час космічної подорожі. Я буду показувати різні предмети, а ви повинні плескати в долоні, якщо цей предмет стане в нагоді в подорожі і топати, якщо він не потрібен - кисневий балон, подушка, аптечка, ополоник, зоряна карта, шуба, ліхтарик.
4. Пальчикова гра «Наперсток»
- Все зібрано. Але подивіться на себе, чи можна в нашому одязі відправитися в космос?
- Чому? Що нам потрібно? (Скафандри). Зшиємо спеціальні костюми космонавтів - скафандри.
- Шиє голка, шиє голка Ліва долоня розкрита, в правій руці -
Пальцю боляче, пальцю уїдливо. уявна голка.
А наперсток в ту ж мить Голка «шиє» і зачіпає кінчики пальців.
До хлопців на пальчик Діти ніби надягають наперсток на палець.
Стриб!
Каже голці: «Шиють».
- Шей,
А колотися ти не смій! Загрожують пальцем.
5. Фонопедический вправу «Ракета»
Наш екіпаж до польоту готовий. Увага, займіть свої місця.
Перевіримо, чи всі системи космічного корабля працюють.
- пристебнули ремені -
- Перевіряємо паливо. Вимовляють «ш-ш-ш ...».
- Відкриваємо і закриваємо люки. Роблять glissando на звук (а).
- Перевіряємо радіо - Вимовляють короткі і довгі звуки (у).
- Включаємо мотор. Вимовляють звук (р) і обертають кулачками.
6. Вправа на координацію мови та руху «Політ»
- 5, 4, 3, 2, 1! Піднімають руки ривками через сторони.
Ось ми в космос летимо! З'єднують руки в «замок».
Ми злітаємо високо, Біжать по колу.
Мчить ракета швидко.
Полетимо ми далеко
До зірочкам променистим.
Навколо зірок ми облетіли, Крутяться.
Вийти до зірок захотіли.
В невагомості пливемо Ходять, роблячи плавні рухи руками.
Поруч з нашим кораблем.
Знову далі летимо, Сідають на свої місця.
В ілюмінатори дивимося.
7. Аплікація "Сонечко"
- Ми наближаємося до дивовижної різнобарвною планеті. Подивіться, яка вона. (Слайд)
Готуйтеся до посадки. (Звучить фонограма шуму космічного корабля.)
- Ця планета Квітів. Давайте ближче розглянемо її. На цій планеті квіти росли під блакитним сонцем. Покажемо квітам, що нашу планету висвітлює наше золоте сонечко. Для цього на ватмані разом зробимо сонечко. З паперових серветок звернемо трубочки різної довжини - це будуть промені. А коло сонця виріжемо з кольорового паперу і приклеїмо в середині.
- Яке у нас вийшло сонце? (Яскраве, кругле, тепле, променисте).
8. Пісня про сонце
- А яку пісню ми знаємо про сонечку? Давайте заспіваємо її.
9. Гімнастика для очей "Сонячний зайчик"
- Наше сонечко таке яскраве, воно пустило до нас сонячного зайчика. Бачите його? Прослідкуйте очима як він стрибає, бігає по Квітковій планеті. Вперед, назад, вперед, назад. Ще раз і ще. Молодці! Зайчик нас кудись кличе. Давайте подивимося.
10. Гра "Склади слово"
- Хлопці, подивіться, скільки зірок впало, напевно, був зорепад. На деяких зірочках стоять літери, спробуємо з них скласти слово. Яке слово у вас вийшло? (Земля)
Земля - ​​це назва планети, на якій ми живемо. Подивіться на Землю з космосу, яка вона красива. (Слайд)
11. Комунікативна гра "Зірочки"
Зірки стрибають, граються,
Зірки люблять пограти.
Зірки швидко летять,
Ти спробуй їх зловити.
Зірочка, лети!
Швидше лови!
(Діти встають в пари, домовляючись хто з них буде «зірочкою». Під слова притискають долоні один до одного і качають ними вправо-вліво. На останні слова «зірочка» тікає, інший - наздоганяє. При повторенні гри, «зірочкою» стає другою дитина.)
12. Підсумок заняття
Діти, нам пора додому. Займіть свої місця, пристебніться, повертаємо додому ... (Звучить фонограма шуму космічного корабля).
- 1 - 2 - 3 - 4 - 5!
Ось і вдома ми знову!
- Сподобалося вам подорож? Що цікавого ви запам'ятали?
- Які планети сонячної системи ви знаєте?
- На якій планеті живемо ми?
- Хто першим полетів у космос?
- Коли відзначають день Космонавтики?
- І мені сподобалося, як ви працювали. Наше заняття закінчено, дякую всім!
- До побачення!



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ПІДСУМКОВЕ ЗАНЯТТЯ ДРУГОЇ МОЛОДШОЇ ГРУПИ

Тема: ВЕСНЯНИЙ ДИВОГРАЙ Програмовий зміст: розвивати вміння дітей складати множину з окремих предметів; порівнювати предмети за довжиною, за шириною; закріпити основні кольори; вправляти в умінні обстежувати знайомі геометричні фігури; вміння рахувати у межах «5»; закріплювати поняття «один», «багато», «порівну»; учити складати фігурку пташки за зразком; виховувати увагу, спостережливість. Матеріал: чотири обручі червоного, синього, зеленого, жовтого кольорів, набір геометричних фігур, картинки з зображенням пташок, що складаються з геометричних фігур; по 1 квітці на кожну дитину, набір геометричних фігур. ХІД ЗАНЯТТЯ Вихователь Ось прийшла весна прекрасна, Многоцвітна, тепла, ясна, Наче дівчинка в вінку. Зацвіли луги, діброви, Повно гомону, розмови І пісень в чагарнику. - Малята, сьогодні ми з вами підемо на галявину, там пограємо та порозмовляємо. Ходімо по стежинці. Але тут дві, давайте виберемо коротшу стежку. Шляхом накладання діти обирають коротшу стрічку. - А тепер тр

Короткі оповідання про доброту та добрі справи- велика підбірка для дітей

 13 листопада – День доброти. “Красиві слова і красиве діло” (Василь Сухомлинський) Серед поля стоїть маленька хатина. її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі. Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра. Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду. І ось перший із тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав: — Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе… Другий теж промовив красиві й жалісливі слова: — Як страшно опинитися в зливу серед поля! Я співчуваю тобі… А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку и одягнув суху. Гарні не красиві слова. Гарні – красиві діла.  Матеріал взято з сайту <a href="https://mamabook.com.ua">mamabook.com.ua</a> https://mamabook.c

7 умов для розвитку у дітей творчих здібностей

 Як розвивати  творчі здібності у дітей ? Багато людей вважають, що творчість є вродженим талантом, яким можуть володіти лише деякі діти, у той час як інші його позбавлені. Але насправді творчість – це більше навичка, ніж вроджений талант, і батьки можуть допомогти своїм малюкам успішно її розвивати.  https://childdevelop.com.ua/articles/develop/2009/